niedziela, 27 stycznia 2019

Sernik na zimno ze śmietanką i granatem

Lekki i smaczny sernik ze śmietanką i białą czekoladą. Idealny na domowe spotkania. Dla mnie strzałem w dziesiątkę było przełamanie słodyczy ciasta owocem granatu.




Tortownica 24 cm:
100 g okrągłych biszkoptów
330 ml śmietany 30%
3 łyżki cukru pudru
350 g serków waniliowych
100 g białej czekolady
2,5 łyżki żelatyny
 200 ml ciepłej wody
1 galaretka truskawkowa
1 szklanka wrzątku
0,5 granatu


Na dnie formy wyłożonej papierem do pieczenia rozkładamy okrągłe biszkopciki. Śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem. Dodajemy serki waniliowe i miksujemy na wolnych obrotach. Żelatynę rozpuszczamy w ciepłej wodzie. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, odstawiamy do ostygnięcia. Do czekolady wlewamy kilka łyżek masy i dokładnie mieszamy.  Do masy przelewamy czekoladę oraz przestudzoną żelatynę. Miksujemy na wolnych obrotach. Gotową masę przelewamy na biszkopty. Wstawiamy do lodówki do zastygnięcia. Galaretkę rozpuszczamy we wrzątku. Na serniku rozkładamy owoce granatu, zalewamy ostudzoną galaretką. Ciasto chłodzimy w lodówce do całkowitego stężenia. 




2 komentarze:

  1. Super! Moje dzieci uwielbiają sernik na zimno więc na pewno już dziś zrobię. Fajnie by było jeszcze znać wymiar blaszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blaszka to tortownica 24 cm. Już uzupełniłam :-) Cieszę się, że zainspirowałam :-)

      Usuń