środa, 9 sierpnia 2017

Dietetyczne ciasteczka owsiane z bakaliami

Rewelacyjne ciasteczka bez cukru i mąki. Idealne dla osób liczących kalorie. Są tak pyszne, że zajadaliśmy się nimi gdy tylko wyjęłam je z piekarnika!




150 g orzechów włoskich + 2 łyżki
50 g migdałów
2 łyżki pestek dyni
25 g sezamu
40 g łuskanego słonecznika
100 g suszonej żurawiny
1 łyżka kruszonych orzechów arachidowych
3 białka
5 łyżek miodu gryczanego




Do przygotowania ciasteczek możemy użyć rozdrabniacza lub po prostu wszystko bardzo drobno posiekać. Ja używałam rozdrabniacza. 2 łyżki orzechów włoskich mielimy na drobny pył. Wsypujemy do miski. Resztę orzechów, migdały oraz pestki dyni rozdrabniamy na mniejsze kawałki. Wsypujemy do miski. Dodajemy słonecznik, sezam, suszoną żurawinę, orzechy arachidowe, białka oraz miód. Całość dokładnie mieszamy. Masz ma dość luźną konsystencję, jednakże podczas pieczenia nie będzie się rozpadać. Formujemy płaskie ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym do 180*C piekarniku przez 15-20 minut.




2 komentarze:

  1. Zdrowa przekąska zawsze fajnie sie sprawdzi. Jeżeli chodzi o zdrowe odżywianie to dieta pudełkowa też jest dobrym pomysłem. Na stronie https://www.kuzniazdrowia.pl znajdziecie firmę od takich usług.

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis zapisuje, na pewno go wykorzystam :) a jeśli chodzi o diety pudełkowe to też polecam, jestem na takim cateringu od prawie pół roku :) ćwiczę z Ewą Chodakowską i catering też mam od niej właśnie https://bedietcatering.pl/wroclaw/ . Bardzo polecam, posiłki są smaczne, zawsze świeże. No i ceny nie są wysokie :)

    OdpowiedzUsuń