sobota, 21 maja 2016

Pizza z mozzarellą i pomidorami

Wypasiona pizza z dwoma rodzajami sera i pomidorem. Spód ciasta rewelacyjnie smakuje z sosem barbecue i suszonymi pomidorami i bazylią. A bogactwo składników sprawia, że pizza jest bardzo syta.




(na 2 pizze o śr. 25 cm)
Ciasto:
2,5 szklanki mąki pszennej
3 łyżki oleju
0,5 łyżeczki cukru
0,5 łyżeczki soli
25 g świeżych drożdży
3/4 szklanki letniej wody

Dodatkowo:
8 łyżek sosu barbecue
2 łyżeczki suszonych pomidorów z bazylią
250 g żółtego twardego sera
1 czerwona papryka
2 pomidory malinowe
1 cebula dymka
Szczypiorek
8 pieczarek
8 plastrów chudej wędliny
1 duża kula mozzarelli

Do misy miksera wsypujemy mąkę, sól, cukier. Wlewamy olej i rozpuszczone w letniej wodzie drożdże. Wszystko wyrabiamy do uzyskania gładkiego ciasta. Robimy kulę i odstawiamy ciasto (pod przykryciem) do wyrośnięcia na 40-60 minut.

Dodatkowe składniki kroimy według upodobania wielkości składników. Swoje pokroiłam następująco: pieczarki, pomidora i mozzarellę w plasterki, paprykę w drobną kosteczkę, wędlinę w małe paseczki, cebulę w plasterki, szczypiorek posiekałam a ser starłam na tarce o bardzo drobnych oczkach.


Gdy ciasto wyrośnie dzielimy je dwie części. Każdą rozwałkowujemy na placek o średnicy 25 cm. Każdy smarujemy sosem barbecue i posypujemy suszonymi pomidorami z bazylią. Wokół brzegu rozkładamy czerwoną paprykę, środek wysypujemy żółtym serem. Następnie rozkładamy wędlinę, pieczarki, cebulę pomidora, szczypiorek i plastry mozzarelli. Pizzę pieczemy w nagrzanym do 210*C piekarniku przez 15 minut. Jeżeli nasz piekarnik zapieka mocniej skracamy czas pieczenia.



 Recenzja sosu Barbecue:

Dotarła do mnie kolejna porcja rewelacyjnych sosów od Firmy FANEX (KLIK). Sosy są przepyszne, idealne w smaku. Z tym sosem jadłam już kanapki, piekłam kurczaka i przygotowywałam tortillę. W pizzy sprawdził się równie wyśmienicie. Ma wyczuwalny smak wędzarni i słodkawy posmak śliwek. Jest zarazem i ostry i słodki. Zachęcam do próbowania sosów tej Firmy, ponieważ są godne polecenia! A dokładny opis sosu znajdziecie tu: (klik).

1 komentarz: