piątek, 26 stycznia 2018

Babka zebra - smaki dzieciństwa

Tradycyjna i znana wszystkim, pyszna i wilgotna babka zebra. Numer jeden wśród moich smaków dzieciństwa. A co najważniejsze - błyskawiczne ciasto w przygotowaniu.

Smak tego pysznego ciasta przekazała mi moja mama. Oprócz pleśniaka i tradycyjnego drożdżaka króluje wśród moich ulubionych ciast. 




4 jajka
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
¾ szklanki oleju
¾ szklanki wody niegazowanej
Dodatkowo:
1 łyżka kakao
1 łyżka mąki ziemniaczanej




Do misy mikser wbijamy całe jajka. Ubijamy na puszystą masę, stopniowo wsypujemy cukier. Zwalniamy obroty miksera i partiami wsypujemy przesianą mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wlewamy olej i wodę niegazowaną, ponownie miksujemy. Wyłączamy mikser. Masę dzielimy na dwie części. Do pierwszej dodajemy kakao, do drugiej mąkę ziemniaczaną. Dokładnie mieszamy. Do silikonowej foremki na babkę naprzemiennie wylewamy jasne i ciemne ciasto. Babkę pieczemy w nagrzanym do 180*C piekarniku przez 35-40 minut (do suchego patyczka). Po upieczeniu studzimy i odsypujemy cukrem pudrem.






2 komentarze:

  1. Hmmm proste jak barszcz wydawałoby się ... a mnie jak za szkolnych lat zakalec piękny wyszedł ... co mogłam zrobić nietak 🤔😔?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej nie mam pojęcia. Ja robiłam dokładnie tak jak opisałam i babka wyszła puszysta i mięciutka. Może następnym razem się uda? :-)

      Usuń